مقالات
راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

راهنمای خرید صندوق فروشگاهی

قیمت صندوق های فروشگاهی در سال 1400 آنقدر بالا رفته است که دیگر نمی شود چشم بسته خرید کرد. قبل از خرید صندوق فروشگاهی باید نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین و به صرفه ترین گزینه را از بین برندها و مدل های متنوع موجود در بازار انتخاب کنید. ما از مشاوران فروش خود در شرکت باران درخواست کردیم تا ما را برای نوشتن این قسمت مقاله راهنمایی کنند و این نکات را تقدیم تان می کنیم:

1- کشور سازنده:

یکی از تفاوت های برندهای صندوق فروشگاهی، کشور سازنده آنها است. از این بین، بایامکس ساخت ایران، پوزبانک ساخت کره جنوبی و پارتنر و پوزیفلکس ساخت کشور تایوان هستند.

2- جنس بدنه:

جنس بدنه صندوق های فروشگاهی دو نوع است: پلاستیکی و فلزی (آلومینیومی). در زمان خرید حتما به جنس بدنه دقت کنید. صندوق هایی که بدنه های پلاستیکی دارند زیباتر و سبک تر هستند و در عوض صندوق های با بدنه فلزی مقاوم تر بوده و به خاطر تبادل بهتر حرارت، قدرت خنک کنندگی بالاتری دارند.

3- نوع هارد:

قبل از خرید صندوق فروشگاهی حتما از فروشنده بپرسد که نوع هارد دستگاه چیست. هاردهای SSD سرعت بسیار بالاتری به نسبت انواع قدیمی هارد دارند. در حال حاضر برندهای پوزبانک و بایامکس، صندوق های فروشگاهی خود را با هارد SSD روانه بازار می کنند.

4- قابلیت خنک شوندگی:
نوع کارکرد صندوق های فروشگاهی به گونه ای است که معمولا در روز بیش از 12 ساعت روشن و فعال هستند. حتی در بعضی فروشگاه ها ممکن است 24 ساعته روشن باشند. پس قبل از خرید صندوق فروشگاهی حتما قابلیت خنک شوندگی دستگاه را کنترل نمایید.

5- مقاومت:

حتما در زمان خرید صندوق فروشگاهی، مدلی را انتخاب کنید که در برابر خاک، پاشش آب مقاوم بوده و همچنین صفحه نمایش آن در مقابل ضربه مقاوم باشد و خش نشود.

6- قابلیت نصب نمایشگر دوم:

برخی از صندوق های فروشگاهی قابلیت نصب نمایشگر دوم هم دارند. نمایشگر دوم نمایشگری است که در سمت مشتری نصب می شود و کاربردهای متعددی دارد. مثلا می توان فاکتور را در هنگام ثبت به مشتری نشان داد و یا فیلم های تبلیغاتی از محصولات فروشگاه برای وی پخش کرد. محصولات برند بایامکس این قابلیت را دارد. در صورتی که به این ویژگی نیاز دارید حتما قبل از خرید قابلیت نصب نمایشگر دوم را بررسی نمایید.

7- نوع صفحه:

صفحه صندوق های فروشگاهی یا لمسی مقاومتی است و یا لمسی خازنی. برای کار کردن با صندوق های لمسی مقاومتی باید با یک شی مانند ناخن و یا خودکار یا قلم مخصوص به صفحه نمایش آن ضربه بزنید. اما صفحات لمسی خازنی به حرارت حساس بوده و مانند گوشی های موبایل می توان با آنها کار کرد. در زمان خرید حتما نوع تاچ صفحه را بررسی کرده و ترجیحا لمسی خازنی بخرید چرا که کار کردن با آنها راحت تر است.

8- گارانتی:

خدمات پس از فروش و گارانتی از موارد بسیار مهم خرید لوازم الکترونیکی می باشد. حتما در زمان خرید صندوق فروشگاهی مدت زمان گارانتی دستگاه را بررسی کنید. در حال حاضر دستگاه های پوزبانک با 2 سال و صندوق های بایامکس با 3 سال گارانتی عرضه می گردند.

9- فول پورت:

از ویژگی های مثبت برخی از صندوق های فروشگاهی فول پورت بودن آنهاست. مثلا پورت های LAN، VGA، USB3 و COM بسیار اهمیت دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + هجده =