مقالات
هوشمند سازی پارکینگ ها

پارکینگ هوشمند ایجاد شده مبتنی بر اینترنت اشیا

در اینجا، راهنمای هوشمند سازی پارکینگ به عنوان یک راه حل مبتنی بر اینترنت اشیاء آورده شده است.

اهداف خود را شناسایی کنید:

برای اینکه یک رهبر در صنعت هوشمند سازی پارکینگ باشید، یک استراتژی تجاری قوی به شما کمک می کند تا به موفقیت برسید. همه چیز با جذابیت اصلی برنامه اینترنت اشیاء شروع می شود. شما ممکن است به پرسیدن سوالاتی از این دست در هوشمند سازی پارکینگ ، نیاز داشته باشید.

• آیا این نقشه کنترل پارکینگ است؟
• مخاطبان هدف شما چه کسانی خواهند بود؟
• آیا امکاناتی برای شناسایی و پرداخت هزینه پارکینگ خواهد داشت؟
• کدام فناوری های اخیر نرم افزاری را می توانید برای توسعه استفاده کنید؟
• چقدر طول می کشد تا به سود خود برابر با هزینه های انجام شده برسید؟
• تقاضای ملموس پارکینگ و چالش های پارکینگ که می توانید حل کنید چیست؟

یک شخصیت حقوقی تشکیل دهید:

در مرحله بعد از برنامه هوشمند سازی پارکینگ ، ممکن است بخواهید یک شخصیت حقوقی شرکتی ایجاد کنید. اگر پارکینگ شارژ شود، این امر از مسئولیت مستقیم مالکان پارکینگ جلوگیری می کند. برای انجام این کار، باید از یک نماینده دارای مجوز استفاده کنید که بتواند از حریم خصوصی شما محافظت کند و مطابق با آن عمل کند.

مشخصات کاربردی در پارکینگ هوشمند
مشخصات کاربردی در هوشمند سازی پارکینگ

طراحی تمام مشخصات انجام شود:

هنگامی که منابع و بودجه کافی در اختیار دارید، می توانید طراحی جنبه های مهم را در جایی که می توانید شروع کنید. برای هوشمند سازی پارکینگ و شروع این کار، مکان فضای مناسب خود را تامین کنید. قیمت هایی را که می خواهید از کاربران خود دریافت کنید، تخمین بزنید. فضا را برای تجربه بهتر پارکینگ سازماندهی کنید. همچنین، به ایمنی و امنیت فکر نمایید.

تیم توسعه برنامه را پیدا کنید:

وقت آن است که برنامه هوشمند سازی پارکینگ خود را به صورت آنلاین و پس از انجام تمام مراحل بالا، ایجاد کنید. شما باید یک اپلیکیشن IoT گوشی هوشمند ایجاد کرده و برای آن، از یک شرکت توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل استفاده نمایید که از ایده تا راه اندازی به شما کمک کند.

ساخت و تست:

این مرحله توسط تیم توسعه برنامه هوشمند سازی پارکینگ انجام می شود که در آن ایده ها و ویژگی ها را در یک تصویر واضح تر ترکیب می کنید. برای ایجاد بک ‌اند و فرانت ‌اند، تیم پایگاه‌ های داده، سرورها، APIها، راه ‌حل‌ های ذخیره ‌سازی، فناوری رادار و غیره را راه ‌اندازی می ‌کند. پس از اینکه تیم راه‌ حل هوشمند سازی پارکینگ را توسعه داد، تحلیلگر کیفیت محصول اینترنت اشیا را از طریق تضمین کیفیت اجرا می ‌کند و آن را می ‌سازد.

ویژگی های منحصر به فرد پارکینگ های هوشمند

ویژگی های مهمی که باید در هوشمند سازی پارکینگ در نظر بگیرید، بشرح ذیل است:

سنسورهای لازم در پارکینگ
سنسورهای لازم در پارکینگ

:GPS Vehicle Tracking

لازم است به نظارت GPS اجازه داده شود تا استفاده از برنامه آسانتر شود. این فناوری به شما امکان می دهد مکان خودرو را پیدا کنید و فاصله تا نزدیکترین پارکینگ را محاسبه کنید. رزرو این عملکرد امکان رزرو فضای پارکینگ را فراهم می کند. با هوشمند سازی پارکینگ ، کاربر می تواند به صورت منظم، هفتگی و ماهانه مکان های پارکینگ متناسب با بودجه را انتخاب کرده و آن را پیش پرداخت کند.

مقایسه هزینه ها:

مقایسه قیمت به رانندگان کمک می کند تا به راحتی قیمت ها را مقایسه کنند و ارزان ترین قسمت را در پارکینگ هوشمند خود پیدا کنند. برنامه های مکان یاب هوشمند سازی پارکینگ با استفاده از سنسور خودرو، مصرف کنندگان را پیشاپیش از قیمت مطلع می کند و قیمت مقرون به صرفه تر را در نزدیک ترین مقصد برابر می کند.

نقشه های جستجوی نقشه:

نقشه های جستجوی نقشه به رانندگان کمک می کند تا مکان دقیق پارکینگ خیابان و سریع ترین راه برای رسیدن به مقصد را پیدا کنند. این روش جستجو در هوشمند سازی پارکینگ ، باید تا حد امکان ساده باشد، مانند اینکه باید با یک ضربه برای تعیین نزدیکترین مکان ممکن شود.

نمایش نقشه حرارتی:

نمایش نقشه حرارتی در زمان واقعی برای نظارت، بر در دسترس بودن فضای پارکینگ موثر است. این ویژگی برنامه در هوشمند سازی پارکینگ ، به نمایش شلوغ ترین مسیر در خیابان کمک می کند. برنامه ادغام شده با آشکارسازهای وسیله نقلیه به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا تصمیم قابل قبولی برای رزرو برای در دسترس بودن پارکینگ در آن شهر هوشمند بگیرند.

پرداخت های درون برنامه ای:

پرداخت های درون برنامه ای هوشمند سازی پارکینگ ، لازم است چندین گزینه پرداخت درون برنامه ای را در نظر بگیرد تا بتوانید مشتری را راضی و ایمن نگه دارید. این همچنین به شرکت ها کمک می کند تا حفظ مشتری را افزایش دهند.

سیستم پارکینگ سنتی در مقابل خودکار

مدت های طولانی است که سیستم های مرسوم برای پارک خودرو کار می کنند. تکنولوژی با گذشت زمان فراگیر شده و گاراژهای اتوماتیک به وجود آمدند. علیرغم اینکه بخش پارکینگ در حال حاضر راه حل های زیادی برای پارک خودرو دارد، زمینه های زیادی برای شرکت های تازه تاسیس وجود دارد تا اپلیکیشن های هوشمند سازی پارکینگ کاربرپسندی را توسعه دهند که عملکرد بسیار بیشتری نسبت به برنامه های فعلی بازار دارند.

با این حال، توسعه چنین برنامه هایی نیاز به برنامه ریزی دارد و متغیرهای زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کرد و عملکرد آنها را گنجاند. صنعت پارکینگ هوشمند، همچنان به تکامل خود ادامه می دهد. زیرا تعداد فزاینده ای از شهرها با ازدحام ترافیک و در دسترس نبودن پارکینگ ناکافی دست و پنجه نرم می کنند.

در حالی که استقرار فناوری ‌های حسگر همچنان در توسعه هوشمند سازی پارکینگ نقش اساسی دارد، طیف گسترده ‌ای از نوآوری ‌های فناوری دیگر نیز سیستم‌ های سازگارتر از جمله دوربین ‌ها، ارتباطات بی‌ سیم، تجزیه و تحلیل داده ‌ها، حلقه ‌های القایی، پارکومترهای هوشمند و الگوریتم ‌های پیشرفته را ممکن می‌سازند.

سیستم هدفمند در پارکینگ هوشمند
سیستم هدفمند در پارکینگ هوشمند

حرکت به سمت اتوماسیون

انتظار می رود آینده بازار هوشمند سازی پارکینگ به طور قابل توجهی تحت تأثیر ورود وسایل نقلیه خودکار (AVs) قرار گیرد. چندین شهر در سراسر جهان در حال حاضر شروع به آزمایش وسایل نقلیه خود پارکینگ، پارکینگ های تخصصی AV و ربات های پارکینگ می کنند.

به عنوان مثال، در بولدر، کلرادو، ParkPlus در حال کار بر روی استقرار یک پارکینگ کاملاً خودکار در غرب از طریق توسعه ترکیبی Boulder’s PearlWest است.

سیستم پارک خودکار در هوشمند سازی پارکینگ این شرکت، از لیزر برای اسکن اتومبیل ها و یک دستیار رباتیک برای پارک وسایل نقلیه استفاده می کند.

وسایل نقلیه توسط یک دالی روباتیک حمل می شود که آنها را بلند کرده و به قفسه های ذخیره سازی منتقل می کند. با استفاده از این سیستم تا 4 برابر بیشتر از یک گاراژ سنتی، می توان خودروها را در فضایی مشابه پارک کرد. زیرا نیازی به فضای اضافی بین خودروها نیست. انتظار می رود این سیستم خودکار در هوشمند سازی پارکینگ ، وسایل نقلیه را ظرف 3 تا 5 دقیقه پس از درخواست بازیابی، تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 − هشت =