مقالات
هارد استوریج

معرفی و بررسی هارد استوریج DELL EMC

هارد استوریج DELL EMC

وقتی صحبت از تجهیزات سخت‌افزاری و ذخیره‌سازی شبکه می‌شود، شرکت‌های امریکایی همیشه در صدر حضور دارند هارد استوریج DELL EMC یکی از این دلایل است که نشان می‌دهد آن‌ها در مسیر توسعه و پیشرفت انواع تکنولوژی‌های سرور به‌مراتب بهتر عمل می‌کنند و مزد زحمات خود را با نرخ فروش 20 درصد بالاتر از شرکت رده دوم به دست آورده‌اند. استوریج‌های دل تولید این شرکت در امریکا و چین هستند که همه ما، پیش از حافظه‌های سرور، آن را با تولیدات لپ‌تاپ‌ها و قطعات کامپیوتری می‌شناسیم. اجازه دهید گذری داشته باشیم بر این که این بخش از شرکت دل چگونه پدید آمد.

Dell EMC یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که محصولات و خدمات را در تمام زمینه‌های محاسباتی، شبکه و ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد. این شرکت زمانی تشکیل شد که Dell در سپتامبر 2016 شرکت EMC را به همراه زیرمجموعه‌های EMC از جمله VMware، RSA Security و Pivotal خریداری کرد. در همان زمان، Dell Technologies برای خدمت به‌عنوان یک شرکت مادر تأسیس شد.

بازار هدف Dell EMC و اساساً استوریج DELL EMC بازارهای جهانی، شرکت‌های توسعه‌پذیر، کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ‌ترین دیتاسنترها است. یعنی شما می‌توانید هر رنج از نیاز خود را با محصولات این شرکت برآورده کند. یک سری حوزه‌های تخصصی هم برای این مجموعه تعریف شده است، حوزه‌های تمرکز شامل مرکز داده تعریف‌شده با نرم‌افزار (SDDC)، ابر ترکیبی، زیرساخت‌های همگرا، محاسبات تلفن همراه و امنیت است. مزیت مهم تجهیزات این شرکت این است که ما اعتماد برند دل را در پس تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خواهیم داشت. در واقع اصالت شرط مهمی است که باید در بحث خرید تجهیزات دیتاسنتر به آن دقت داشته باشید.

هارد DELL EMC

آشنایی با سری‌های هارد استوریج DELL EMC

Dell EMC بخشی از خانواده برندهای Dell Technologies است. این شرکت به‌صورت تخصصی استوریج‌های شبکه تولید می‌کند. به زبان ساده، استوریج به دستگاه‌هایی گفته خواهد شد که در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات در مبناهای بزرگ‌تر از تجهیزات خانگی و دسکتاپ مورداستفاده قرار می‌گیرند. در طول چند سال اخیر فناوری‌های ذخیره و بازیابی اطلاعات گسترش وسیعی پیدا کرده است و شما می‌توانید آن‌ها را در سه نسل: NAS, SAN و DAS تهیه کنید. تفاوت آن‌ها در نحوه راه‌اندازی، نگه‌داری، هزینه، نوع ذخیره‌سازی و سطح دسترسی به فایل‌ها خواهد بود. محبوب‌ترین و بهترین محصولات این شرکت در حال حاضر با پسوندهای: VNX، Unity و Unity XT راهی بازار می‌شوند.

هارد استوریج DELL EMC مدل VNX

سری Dell EMC VNX خانواده‌ای از سیستم‌های ذخیره‌سازی فلش هیبریدی یکپارچه است که راه‌حل‌های ذخیره‌سازی مبتنی بر بلوک و فایل را در یک پلت فرم واحد ترکیب می‌کند. یعنی شما می‌توانید به‌صورت هم‌زمان بر حسب بلاک بندی و سیستم فایل داده‌های خود را ذخیره و در اختیار سرویس گیرندگان قرار دهید. آرایه‌های VNX از رابط مدیریت فضای باز ارائه‌دهنده EMC SMI-S استفاده می‌کنند. این سری از محصولات این شرکت با عناوین:

• VNXe: مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک تا مجموعه‌های متوسط که حجم تبادل اطلاعات در آن‌ها خیلی بالا نیست طراحی شده‌اند.

• VNX: به جهت استفاده در حوزه‌های متوسط و نیمه‌حرفه‌ای توسعه داده شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در سری‌های میان‌رده قرار داد که نه هزینه خیلی بالایی دارند و نه در رده اقتصادی قرار می‌گیرند.

• VNX2: این سری از تجهیزات

سخت‌افزاری و استوریج‌های شرکت دل، به شما امکان مدیریت داده‌ها در سطوح مختلف را می‌دهد و حتی برای سرور بک‌آپ هم بسیار مناسب است.
شناخته می‌شوند، بر اساس نوع کاربرد خود یکی از بهترین عملکردها در بین تمامی استوریج‌های عرضه شده در بازار را دارند.

هادر استوریج DELLEMC

مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های استوریج‌های دل EMC

همان‌طور که اشاره شد، شرکت دل تمرکز خود را به‌صورت ویژه روی محصولات ذخیره‌سازی و سرور قرار داده است و البته حالا فعالیت کم‌رنگ‌تری در بازار تولید و توسعه انواع لپ‌تاپ‌ها، نوت‌بوک‌ها و سخت‌افزارهای دسکتاپ و PC دارد. مزیت‌های کلیدی و مهم انواع هارد استوریج DELL EMC سبب توجه کسب‌وکارها، توسعه‌دهندگان سرور و مجریان طرح دیتاسنتر به تجهیزات این شرکت شده است.

از جمله مهم‌ترین مزیت‌های هارد استوریج DELL EMC که باعث رونق فروش این استارتاپ شده است شامل:

• سرعت فوق‌العاده بالا
• محیط ذخیره‌سازی سریع با دسترسی IO به‌صورت تصادفی
• کارایی و دسترسی برای بهینه‌سازی عملکرد دیتاسنترها
• ظرفیت بالا
• ارزان بودن در بین تمامی مدل‌های موجود در بازار نسبت به کیفیت و ویژگی‌های امنیتی
خواهد بود.

سری‌ هارد استوریج Unity Hybrid

اگر در بازار به دنبال خرید هارد استوریج برای ذخیره‌سازی به حالت یک ردیف هستید، می‌توانید به سراغ مدل‌های هایبرید این شرکت بروید. بر اساس بنچمارک‌هایی که از این سرورها به‌دست‌آمده است، دستگاه‌ها با بالاترین عملکرد و صرف هزینه مناسب بهترین انتخاب هستند. سرعت پاسخگویی در آن‌ها ایده‌آل است و نیازهای سازمانی را از طریق شبکه SAN و NAS با اشغال فضای ۲U برآورده می‌کنند.
Automated Tiering و Flash Caching هم در تمامی مدل‌های این سری وجود دارد و شما می‌توانید از ذخیره‌ساز هیبریدی دل برای عملکرد فلش استفاده کنید.

سری هارد استوریج Unity VSA

در نهایت یکی دیگر از نسل‌های پرفروش استوریج‌های این شرکت با عنوان یونیتی VSA شناخته می‌شود که دارای ذخیره‌سازی یکپارچه بوده و هزینه‌ها به لطف استفاده از این سخت‌افزار به‌مراتب کم‌تر و انعطاف توسعه داده بیشتر می‌شود. سرویس داده‌ها از طریق دسترسی 64 بیتی با پهنای باند بهتر کنترل می‌شود و شما می‌توانید از حالت حفاظت داده Local,Remote و همچنین Fast VP Auto-Tiering در آن‌ها استفاده کنید.

سری‌ هارد استوریج All-Flash Unity

این سری از هارد استوریج DELL EMC تمامی استانداردهای ذخیره‌سازی را در خود جای‌داده و طراحی مدرن و قیمت به نسبت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارند. انعطاف‌پذیری آن‌ها در پاسخگویی به درخواست کلاینت یک خصیصه مهم این تجهیزات است.

استوریج‌های سری آل فلش دارای بهترین عملکرد از نظر سرعت هستند و می‌توانید از آن‌ها در طراحی دیتاسنتر مقیاس‌پذیر استفاده کنید. حتی امکان بهره‌گیری از حوزه رایانش ابری را هم دارند.

اگر به دنبال خرید یک سیستم raw power با سادگی و فوت پرینت کوچک هستید، باید بهترین نمونه از این شرکت را به شما یک‌بار دیگر معرفی کنیم. زمان پاسخگویی بسیار کوتاه، بهترین عملکردهای ایمنی و ذخیره‌سازی یکپارچه مهم‌ترین ویژگی‌های این سری از هارد استوریج DELL EMC خواهد بود.

معرفی چند مدل از بهترین استوریج‌های دل

در ادامه به بررسی و معرفی چند مدل از بهترین استوریج‌های شرکت DELL می‌پردازیم که در بازار جهانی درخشیده و اگر قصد اجرای دیتاسنتر را دارید، می‌توانند انتخابی قابل‌اعتماد برای شما باشند. البته اگر در این حوزه آشنایی لازم با تجهیزات ذخیره‌سازی را ندارید، می‌توانید از تیم‌های توسعه و مجموعه‌های اجرای خدمات دیتاسنتر کمک بگیرید. شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران، در حال حاضر در زمینه ارائه سرویس‌های آموزشی، راه‌اندازی سرور مجازی؛ اجرای مرکز داده و فضای ابری، یکی از توسعه‌دهندگان برتر کشور است.

Dell EMC Unity 400 Hybrid

Dell EMC Unity 400 Hybrid

این استوریج یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب‌وکارها و سازمان‌های متوسط است. اگر مایل به اجرای یک استوریج برای دفاتر راه دور و شعبات یکی از کسب‌وکارهای خود هستید. می‌توانید از قالب یکپارچه ذخیره‌سازی NAS و SAN استفاده کنید. استوریج dell ems unity 400 از یکی از بروز ترین طراحی‌های این شرکت یعنی 2U استفاده نموده و می‌تواند با پشتیبانی از حافظه‌های SSD با بهترین ظرفیت، نیاز شما را به توسعه مداوم کم‌تر کنند. البته که درایورهای 3D اختصاصی TLC هم روی آن اجرا می‌شوند.

Dell EMC Unity 500

Dell EMC Unity 500

این مدل هم مثل نمونه قبلی برای سازمان‌ها و دفاتر راه دور و شعبات کسب‌وکار شما مناسب هستند و از پروتکل‌های iSCSI و Fiber Chanel با همان سطوح دسترسی نمونه قبلی پشتیبانی می‌کنند. استوریج‌های نام‌برده دارای دسترسی DAEs هستند که طبق آن، می‌توان فضای ذخیره‌سازی بیشتری را روی این محصولات در اختیار قرارداد. می‌توان گفت که این سری چیزی بین مدل‌های 400 و 600 است. اصلی‌ترین وجه تمایز این سری فضای موردنیاز 2 یونیت، کابل‌کشی 6 عددی و توان مصرفی 730 وات خواهد بود. یعنی هارد استوریج DELL EMC محبوب ما، کاملاً از هر نظر بهینه‌سازی‌شده است و یک دستگاه قدرتمند و درعین‌حال بهینه به‌حساب می‌آید.

Dell EMC Unity 600

Dell EMC Unity 600

محصول بعدی این شرکت که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، به‌عنوان یکی از توانمندترین‌ها عرضه شده و دارای 20 پورت FC می‌باشد، البته به قابلیت‌ها و مزیت‌های این دستگاه پشتیبانی از 256 گیگابایت حافظه رم، 5 تا 1000 هارددیسک و 16 پتابایت را نیز اضافه کنید. می‌توان آن را یکی از ایمن‌ترین تجهیزات ذخیره‌سازی برای کسب‌وکارهای بزرگ دانست که نیاز به توسعه‌پذیری وسیع دارند و هر روز ممکن است به حجم اطلاعات آن‌ها افزوده شود. این استوریج می‌تواند دو پردازنده را در خود نگه‌داری کند که مقدار کش سریع آن نیز به حدود 6 ترابایت می‌رسد.

جمع‌بندی: چرا دل استوریج؟

دل استوریج‌ها در حال حاضر بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه‌های موجود هستند. در دیتاسنترهای بزرگ همواره رده پاهای زیادی از این شرکت دیده می‌شود. در المان، ایالات متحده و بسیاری از کشورها، هارد استوریج DELL EMC پای ثابت تجهیزات ذخیره‌سازی است و از هر لحاظ، می‌تواند نیاز طیف وسیعی از مشتریان را برآورده کند. به‌هرحال استوریج‌ها قلب تپنده دیتاسنترها هستند که انتخاب اشتباه آن‌ها با پشتیبانی‌های ضعیف و عدم توسعه‌پذیری می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در این زمینه شما می‌توانید از خدمات مشاوره و راه‌اندازی دیتاسنتر شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایرانیان هم بهره‌مند شوید. این مجموعه تاکنون باسابقه ۶۰ساله و گسترده در عرصه تولید، تأمین و فروش انواع تجهیزات رایانه‌ای فعالیت داشته و در حال حاضر با پشتیبانی طلایی، به شما امکان دریافت سرویس‌های مختلف در زمینه اجرای دیتاسنترهای توسعه‌پذیر و… را می‌دهد. حتی خدمات نرم‌افزاری و توسعه سیستم‌های شبکه‌های کامپیوتری نیز توسط PDC پذیرفته می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 10 =