اخبار
چند واقعیت جالب در مورد اینترنت اشیا

اینترنت اشیا در مراحل بعدی به کجا می رود

آینده این فناوری پیشرفته در داخل شرکت، دست کم بسیار جالب خواهد بود. شرکت ‌های هوشمندی که اینترنت اشیاIOT را کشف می ‌کنند، ممکن است به مزیت تجاری قابل توجه آن پی ببرند. به عنوان مثال، یک شرکت تدارکاتی شخص ثالث می‌ تواند از اینترنت اشیا ‌علاوه بر جریان ‌های جدید داده ‌ها و تحلیل ‌ها، برای بهینه ‌سازی مسیرهایی استفاده کند که باعث کاهش هزینه‌ های انجام کسب‌ و کار و افزایش حاشیه ‌های عملیاتی می‌ شود. البته برای اکثر سازمان‌ ها، اینترنت اشیا قلمرو ناشناخته باقی می‌ ماند.

با این حال در آینده، شرکت ‌ها باید بتوانند این دستگاه ‌ها و تمام داده‌ ها را به شیوه ‌ای مسئولانه و کاملاً مدیریت شده هدایت کنند تا ریسک را به حداقل برسانند و از پتانسیل واقعی سرمایه‌ گذاری به طور کامل بهره ببرند چراکه با ادامه کاهش قیمت سنسورها و ارتباطات، افزودن دستگاه‌ های بیشتری به اینترنت اشیاIOT مقرون به صرفه می ‌شود، حتی اگر در برخی موارد کارایی مهمی برای مصرف ‌کنندگان نداشته باشد.

اکثر شرکت هایی که با اینترنت اشیا درگیر هستند در حال حاضر در مرحله آزمایشی هستند، چراکه عمدتا فناوری های لازم حسگر 5G و تجزیه و تحلیل مبتنی بر یادگیری ماشینی، هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند. در این بین، پلتفرم‌ ها و استانداردهای رقیب زیادی وجود دارد و فروشندگان مختلف، از جمله سازندگان دستگاه، شرکت ‌های نرم‌ افزاری و همچنین اپراتورهای شبکه، می‌ خواهند تکه‌ ای از این کیک را داشته باشند. هنوز مشخص نیست که کدام یک برنده خواهد شد. اما بدون استانداردها و با امنیت یک موضوع مداوم، احتمالاً در چند سال آینده شاهد چند اتفاق ناگوار امنیتی بزرگ ‌تر در اینترنت اشیاIOT خواهیم بود. با افزایش تعداد دستگاه‌ های متصل، محیط زندگی و کار ما مملو از محصولات هوشمند می ‌شود که این به معنای پذیرش معاوضه ‌های امنیتی و حریم خصوصی است.

چرا اینترنت اشیا به یکپارچه سازی نیاز دارد

اگر نتوانید از حجم عظیمی از داده های تولید شده برای بینش بالقوه استفاده کنید، پذیرش اینترنت اشیا چه فایده ای دارد؟

شرکت ‌های نفتی در سراسر جهان دقیقاً همین را از خود می ‌پرسیدند. در سال 2015، گزارش McKinsey & Company نشان داد که بیش از 99 درصد از داده ‌های 30000 حسگر سکوی نفتی که حفاری، تولید و نگهداری دکل را ردیابی می‌ کردند، به نحوی به دست تصمیم‌ گیرندگان عملیاتی و صنعتی نمی‌ رسید. این یعنی کمتر از 1 درصد از داده‌ های تولید شده در میدان نفتی هوشمند استفاده می ‌شود که منجر به از دست رفتن اطلاعات تولید و در نهایت از دست رفتن درآمد می ‌شود. این مطمئناً یک رقم قابل توجه است و خطر اینترنت اشیاIOT و کم توجهی به راه‌ حل‌ های دسترسی، تجمیع و جذب داده‌ ها را نشان می‌ دهد. این اتفاق نیاز به تحول دیجیتال و یکپارچه ‌سازی زیرساخت‌ ها را به ‌عنوان پایه‌ ای برای پشتیبانی کامل دستگاه‌ های IoT برجسته می‌ کند و همچنین بر نیاز به جمع ‌آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده ‌هایی تأکید دارد. در صورت تحقق این مهم، چشم‌ اندازی ارائه می ‌شود که به بهبود عملیاتی در طول زمان کمک می‌ کند.

حقیقت موضوع این است که برای اینکه کسب ‌و کارها بتوانند از اینترنت اشیاIOT استفاده کنند، باید زیرساخت‌ های زیربنایی فناوری اطلاعات مورد نیاز جهت مدیریت ایمن و قابل اعتماد داده ‌ها را ایجاد کنند و روی آن سرمایه ‌گذاری نمایند. انجام این کار بسیار ارزش دارد. به گفته شرکت تحلیلگر صنعت Forrester، 10 درصد افزایش در دسترسی به داده ها، می تواند منجر به افزایش 65 میلیون دلار درآمد خالص برای یک شرکت در مقیاس بزرگ شود. وقتی صحبت از اینترنت اشیاIOT می ‌شود، چیزی که این فناوری را مهم می‌ کند لزوماً وجود یک دستگاه واقعی نیست. در حقیقت، همه چیز به داده هایی بر می گردد که این دستگاه ها تولید می کنند. برای اینکه سازمان‌ ها به درستی از آن داده ‌ها بهره ببرند، کارکنان فناوری اطلاعات و تأثیر گذاران کسب‌ و کار باید بتوانند به بینشی که داده ‌ها ارائه می‌ کنند، دسترسی داشته باشند و تجزیه و تحلیل و پیاده ‌سازی کنند. این مستلزم ترکیبی از فناوری و زیرساخت یکپارچه سازی سنتی و مدرن است.

هر شرکت موفقی به یک زیرساخت مقیاس ‌پذیر از اینترنت اشیاIOT نیاز دارد که بتواند از یکپارچه ‌سازی ترکیبی، تبدیل داده ‌ها، انتقال سریع و ایمن فایل و همچنین مشاهده سرتاسر تمام داده ‌هایی که در اکوسیستم ‌های پویا آن ‌ها جریان دارد، پشتیبانی کند.

چند واقعیت جالب در مورد اینترنت اشیا

1. بازار جهانی اینترنت اشیا

جهش 6 تریلیون دلاری IOT نیاز همه چیز به اینترنت اشیا را نشان می دهد و همانطور که فناوری IoT در محصولات بهبود یافته است، تقاضا نیز افزایش یافته است. ادغام داده ها از ابزارهای مختلف سایبری، فیزیکی و اجتماعی در اینترنت اشیاIOT امکان توسعه برنامه و خدمات هوشمندتر را فراهم می کند.

2. تعداد دستگاه های متصل در سراسر جهان

دستگاه ها به طور مداوم طراحی، اجرا و عملکرد بهتری را برای سیستم ها و اکوسیستم های متصل ارائه می دهند و با رشد خدمات و ظهور برنامه های بیشتر، هزینه دستگاه ها کاهش می یابد، در حالی که تولید جهش می کند.

3. تعداد جهانی تگ های RFID
RFID چیست؟ مخفف شناسایی فرکانس رادیویی است. چه ربطی به اینترنت اشیاIOT دارد؟ خب، اینترنت اشیا این برچسب ‌ها را در خط مقدم زنجیره تامین و صنایع لجستیک قرار داده است که بینش بی ‌درنگ در مورد جابجایی کالاها و تاثیرگذاری بر کارایی و شفافیت تجارت جهانی را ارائه می ‌کند. برچسب ‌های RFID با اطلاعات خاصی تعبیه شده و به اشیاء متصل می‌ شوند تا مکان را ردیابی کنند و برای انتقال محصول مرتبط قابل مشاهده باشند.

4. صرف هزینه در سراسر جهان برای اتصال شخص ثالث برای اینترنت اشیا
سرمایه‌ گذاران به سرمایه ‌گذاری نقدی خود در پروژه‌ های اینترنت اشیاIOT ادامه می ‌دهند، که این نه تنها فرصت ‌هایی را برای شرکای تجاری مرتبط باز می‌ کند، بلکه در نهایت همه دستگاه ‌ها را در نقطه ‌ای به هم متصل می کند.

5. تعداد اتصالات M2M
فناوری M2M (ماشین به ماشین) دستگاه‌ ها را قادر می ‌سازد تا بدون دخالت انسان یا بسیار محدود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و همانطور که قبلاً گفته شد، دستگاه ‌ها در اینترنت اشیاIOT برای اتصال و ارتباط با سایر دستگاه ‌ها به روشی خودکار، با اشتراک گذاری اطلاعات و داده‌ ها، توسعه خواهند یافت.

6. اندازه بازار اینترنت اشیاء B2B
بخش بازار B2B درآمد قابل توجهی را به همراه خواهد داشت و شامل یکپارچه سازی سیستم، خدمات داده و تجزیه و تحلیل، شبکه ها، دستگاه ها و سیستم های جاسازی شده قدیمی می شود. با انفجار داده‌ ها و منابع از طریق اکوسیستم B2B، سازمان‌ ها به ادغام مبتنی بر فناوری ‌هایی ادامه خواهند داد که همکاری چند سازمانی را برای حفظ ارتباط بین شرکا، مشتریان، تامین‌ کنندگان، منابع داده و سایر شبکه‌ های خارجی ارائه می‌ کنند.

7. سرمایه گذاری تجاری در اینترنت اشیا
امروزه هزینه کردن برای هر چیزی که به اینترنت اشیاIOT مرتبط است امری رایج است. بنابراین، پیش بینی رونق 600 میلیارد دلاری طی پنج سال تعجب آور نیست. سرمایه‌ گذاری در اینترنت اشیا در همه چیز از جمله لوازم خانگی هوشمند تا ابزارهای اتوماسیون کار، تقریباً شیوه ‌های تجاری شرکت ‌هایی است که می‌ خواهند شاهد رشد و نتیجه بهتری باشند.

8. هزینه های IoT در صنعت حمل و نقل و لجستیک
بدیهی است که شرکت ‌های حمل‌ و نقل و لجستیک، از طریق پیشرفت فناوری به گام‌ های خود در مسیر سودآوری، بهره ‌وری و کارایی کلی عملیات، ادامه خواهند داد. پذیرش RFID، اغلب در ارتباط با فناوری سنتی، یک زنجیره تامین بالقوه غنی از داده را ارائه می دهد که منجر به تصمیم گیری مبتنی بر آگاهی می شود. با این حال، منابع داده جدید، چالش ‌های تازه ای را پیرامون دسترسی، جذب و استفاده از داده ‌ها برای اهداف تجاری ایجاد می ‌کنند. در حال حاضر، راه‌ حل ‌های یکپارچه ‌سازی برای کمک به رفع چالش‌ های اینترنت اشیاIOT ، نویدبخش است. شرکت ‌ها می‌ توانند با ترکیبی از فناوری قدیمی موجود و برنامه ‌های کاربردی خاص اینترنت اشیا، از محاسبات لبه و داده ‌هایی که به یک شبکه ابری متمرکز منتقل می‌ شوند، استفاده کنند تا ارتباطات غیرمتمرکز و چند شرکتی را که برای زنجیره تامین و شرکت‌ های لجستیک حیاتی هستند، فعال کنند.

9. تأثیر اقتصادی پیش بینی شده اینترنت اشیا
ارقام بیش از 7 تریلیون دلار، مقیاس دسترسی به موفقیت و گستره پذیرش اینترنت اشیاIOT را نشان می دهد. در بالاترین سطح، رقم 11.1 تریلیون دلار، حدود 11 درصد از اقتصاد جهان را در بر می گیرد که این عدد، بر یک مقیاس عظیم از تأثیر IOT تأکید می کند. اینترنت اشیا از بهبود زیرساخت ‌های فناوری و قابلیت اتصال آسان‌ تر دستگاه ‌ها سود می ‌برد.

10. درصد شرکت هایی که اینترنت اشیا را پذیرفته اند
همه اینها به توانایی یک شرکت برای بهره برداری از اینترنت اشیاIOT و مزیت بازار بر می گردد. اول از همه، رهبران فناوری اطلاعات و کسب ‌و کار باید میزان استفاده از این نوع فناوری را برای بهبود بازگشت سرمایه، رقابت در بازار و تمایز برند در نظر بگیرند. ثانیاً، با بلوغ بازار، به سؤالاتی در مورد امنیت دیجیتال داده ‌های شخصی و شرکتی حساس بالقوه پرداخته ‌شود. بنابراین، پذیرش، به تجزیه و تحلیل هزینه فایده و توانایی بهره برداری از این فناوری چه به عنوان محصول و چه به عنوان راهی برای بهبود کسب و کار، گره خورده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + یک =